In learning to play a game using a EMG interface, similarity in gaming-goal leads to bigger transfer effects to another gaming-task than similarity in the musculature involved or similarity in EMG characteristics does.
ID
Bron
Verkorte titel
Aandoening
Electromyography, Gaming, Prosthesis
Ondersteuning
Onderzoeksproduct en/of interventie
Uitkomstmaten
Primaire uitkomstmaten
In-game performance:
Accuracy
EMG characteristics
EMG-game relation
Doel van het onderzoek
In learning to play a game using a EMG interface, similarity in gaming-goal leads to bigger transfer effects to another gaming-task than similarity in the musculature involved or similarity in EMG characteristics does.
Onderzoeksopzet
Pre-posttest design. Measurements at day 1 and day 4.
Onderzoeksproduct en/of interventie
4 groups play several different games that are controlled using a EMG-interface.
Publiek
University Medical Center Groningen
Center for Human Movement Science
P.O.Box 196
L. Dijk, van
Groningen 9700 AD
The Netherlands
l.van.dijk@umcg.nl
Wetenschappelijk
University Medical Center Groningen
Center for Human Movement Science
P.O.Box 196
L. Dijk, van
Groningen 9700 AD
The Netherlands
l.van.dijk@umcg.nl
Belangrijkste voorwaarden om deel te mogen nemen (Inclusiecriteria)
Able-bodied participants, age 18-40.
Belangrijkste redenen om niet deel te kunnen nemen (Exclusiecriteria)
Left-handedness
(History of) disorders of the arm/upper body
Prior experience using a myoelectric prosthesis
Opzet
Deelname
Opgevolgd door onderstaande (mogelijk meer actuele) registratie
Geen registraties gevonden.
Andere (mogelijk minder actuele) registraties in dit register
Geen registraties gevonden.
In overige registers
Register | ID |
---|---|
NTR-new | NL4970 |
NTR-old | NTR5092 |
Ander register | : UMCG-BW-SPRINT-WP10-3-0315 |