14 resultaten
Met deze studie willen we bestuderen of en hoe adolescenten met ASS, in vergelijking met gezonde controles, handelingen van anderen voorspellen en verwerken. Door gebruikt te maken van eye-tracking (ET) en elektro-encefalografie (EEG), willen wij…
De studie kent drie hoofddoelen:a) onderzoeken in hoeverre autisten ook hogere niveaus van taal normaal kunnen verwerken na instructie. b) analyseren wat deze eventuele normalisering van verwerking op hogere taalniveaus voor effect heeft op…
Wij willen een grondige analyse uitvoeren van de structurele eigenschappen van de witte stof bij patiënten met een Autistisch Spectrum Stoornis, op het resolutieniveau van diffusion-weighted MR images. Dit omvat een analyse van de…
Het voornaamste doel van deze studie is het onderzoeken van 'defeasible' inferenties in ASD om zo meer inzicht te verkrijgen in redeneerpatronen bij autisme. Deze studie is onderdeel van NWO-project 'Reasoning and the brain'.
Het hoofddoel van dit project is om het begrip te vergroten van de neurale basis van aandachtsstoornissen bij ADHD. Vervolgens zal onderzocht worden of deze afwijking in de neurale basis specifiek is voor ADHD of ook voorkomt bij autisme spectrum…
De primaire doelen zijn de hypothese testen dat (1) structurele en functionele afwijkingen in de fronto-striatale circuits bijdragen aan de ontwikkeling van compulsief en impulsief gedrag in ASD en OCD en (2) dat het glutamaat systeem een…
Het bestuderen van de relatie tussen gezichtsverwerking en de activiteit in paden in de visuele cortex in volwassenen met Autisme Spectrum Stoornissen.
Originele studie:Het doel van deze studie is om wetenschappelijke kennis te vergaren over hoe verschillende processen in de ontwikkeling van het zelfbeeld aan elkaar relateren. Daarom wordt een neurowetenschappelijk model van de ontwikkeling van het…
Doelstelling: Centrale doelstelling van het voorgestelde onderzoek is een adequate Nederlandse normering van de Bayley-III (Bayley 2006), inclusief een betrouwbaarheids- en valideringsonderzoek.
Het belangrijkste doel van dit onderzoek is te onderzoeken hoe autistische adolescenten multisensorische informatie binnen het temporele domein verwerken. Hiertoe worden de volgende assessments afgenomen:Taak 1: Waarneming van audiovisuele temporele…
Informatie over het natuurlijk beloop verkrijgen van de epilepsie bij kinderen met Rolandische epilepsie door informatie over aanvalsfrequentie, neuro-cognitief functioneren en functioneren op school alsmede ook de bevindingen bij EEG-onderzoek te…
- Het onderzoeken van de lange termijn uitkomsten van de interventie strategie (inleiding van de baring) bij foetale groeirestrictie, die wereldwijd is ingevoerd naar aanleiding van originele DIGITAT studie.-Het onderzoeken van de neurocognitieve…
Originele studie:Het doel van deze studie is om wetenschappelijke kennis te vergaren over de ontwikkeling van verschillende aspecten van sociaal leren gedurende de adolescentie, in relatie tot het ontwikkelende brein. Dit wordt gedaan door een…
Het hoofddoel van deze studie is te onderzoeken of er verschillen zijn in de manier waarop factoren als leerprogressie (LP) en de minimalisatie van voorspellingsfouten (prediction error; PE) het exploratief gedrag van kinderen met autisme aansturen…