10 resultaten
Het eerste doel van het huidige onderzoek is onderzoeken of de pijnervaring bij volwassenen met Down syndroom (zonder indicaties voor dementie) verschilt van de pijnervaring bij volwassenen zonder verstandelijke beperking, na correctie voor IQ,…
Het doel van deze pilot studie is om te bepalen of WMFA bepaald met behulp van DTI op 3T MRI een geschikte biomarker is bij kinderen tussen de 8 en 16 jaar oud voor de neurotoxiciteit geïnduceerd door de behandeling en de gerelateerde…
Het voornaamste doel van het onderzoek is de neurologische correlaten van taalfuncties en in het bijzonder abnormale pragmatische communicatie bij ASS te identificeren.
Het doel van deze studie is het onderzoeken van visuo-tactiele spiegelneuronen in patienten met autisme, en de relatie tussen neurale tactiele simulatieprocessen, inlevingsvermogen en ernst van de symptomen. Op basis van de spiegelneuronen-…
Doel van het onderzoek is te proberen autisme of daaraan verwante stoornissen onder te verdelen in subgroepen. Door klinisch morfologisch onderzoek wordt geprobeerd de volgende vragen te beantwoorden: 1) hebben kinderen met autisme meer dysmorfe…
Op basis van deze hypothese zijn een vijftal vraagstellingen geformuleerd:1. Zijn mentale schakelvaardigheid en centrale coherentie structureel valide cognitieve stijlkenmerken bij licht verstandelijk gehandicapte mensen met ASS?2. Is mentale…
Het doel van dit onderzoek is de neurale verbindingen van apathie vast te stellen. Deze neurale verbindingen zullen met de neuropsychologische tests worden vergeleken. In een later stadium zal de voorspellende waarde van de neurale verbindingen…
Het doel van deze studie is om de taalrepresentatie in de hersenen van kinderen met taalontwikkelingsstoronis en 22q11DS te bepalen.
Het beoordelen van de veiligheid en verdraagbaarheid op de lange termijn van 35 mg en 70 mg RVT-101 bij proefpersonen met LBD.
Het primaire doel van het onderzoek is om kinderen met FXS te vergelijken met kinderen met niet-syndromale ASS, kinderen met een verstandelijke beperking, en typisch ontwikkelende kinderen wat betreft drie domeinen: ernst van ASS, de specificiteit…